Wednesday, February 29, 2012

Warna Mampu Selesaikan Masalah Kesihatan

Salam 1 Malaysia.. Dalam kehidupan kita seharian perlu diceriakan dengan warna - warni untuk mendapatkan perjalanan hidup yang harmoni.. topik entry kali ini aku nak kongsi ngan korang semua tentang "warna mampu menyelesaikan masalah kesihatan" ianya dapat menyelesaikan masalah seperti sakit kepala, tekanan dan insomnia, selain menceriakan mood dan melenyapkan keletihan pada badan kita ini. jom kita selongkar rahsia tersebut..



WARNA MERAH
Warna merah - mampu menghilangkan masalah sakit kepala  kita. Jika anda sakit kepala, letakkan tuala lempab yang berwarna merah di atas mata anda. Ini akan meningkatkan peredaran adrenalin anda.

WARNA BIRU
Warna Biru - warna ini pula mampu mengurangkan tekanan sewaktu berada di tempat kerja. Warna biru ini mampu merangsang suasana tenang dan dapat mengurangkan tekanan darah kita.

WARNA MERAH JAMBU
Warna Merah Jambu - warna ini dikatakan mampu mengelakkan kita dari penyakit insomnia. Jika anda mengalami masalah tidur pada malam, cuba hias bilik tidur anda dengan warna merah jambu. warna ini juga mampu mewujudkan suasana yang santai dan juga selesa.

WARNA JINGGA
Warna jingga - warna ini mampu menceriakan mood anda. disamping itu warna ini juga memberi semangat sewaktu melaksanakan kerja.

WARNA HIJAU
Warna hijau - warna hijau ini dikatakan mampu melenyapkan keletihan atau kepenatan. warna ini mempunyai kesan positif kepada sistem imunisasi dan dapat menggalakkan susasana harmoni di dalam badan.

2 comments:

- M A S H - said...

warna unggu? I <3 unggu. heee

RaraTan said...

waaa,, nice info ! :D